19 Eylül 2012 Çarşamba

İhtiyaç Odaklı Kuran Kursu

Efenim. Çok çok çok heyecanlıyım.

Rabbime şükürler olsun ki bu günü gördük Artık hanımlara "çocuklarını getirme istersen diğer hanımlar rahatsız olur" demeyeceğiz. Bilakis çocuklarınızı kursa getirin diyeceğiz. Tabi ki şartlar müsait oldukça. Biz 3 öğreticiyiz. Bir hocamız master yapıyor. O öğleden sonra hep çocuk okutacak. Bir arkadaşımız yeni evli, eşi haftasonları da çalışıor. O da bir ya da iki grup hafta sonları okutabilirim dedi.(zaten temel eğitim hariç en fazla iki grup açılabilir) Ben de gündüzleri grup grup hanım veya çocuk okutacağım.

Bir de çok önemli bir durum var. Gelen hanımlara ek öğretimdi temel öğretimdi anlatmayalım. Teyzem sen kaç gün gelebilirsin diyelim. Ya da çocuğun kaç gün gelebilir. Kaç saat gelebilir. Bunları not alalım ve ona göre şekillendirelim programımızı. Yani teyze 5 de gün gelmek istiyorsa ek programlara katılabilir.


Ama önemli olan teyzelerle çok fazla uğraşmamak artık. Yani bir temel eğitim onlara açılabilir evet. Ama diğer derslerimiz daha verimli çalışmalara ayrılmalı. Kendimden örnek vereyim. Önümüzdeki hafta çevredeki öğretmen, hemşire ve aile hekimi hanımları dolaşacağım. Müsait oldukları saatleri not alıp ortak paydada buluşturup onlara ek öğretim açacağım. İlla ki kendi kursumda olması gerekmez. Hepsine en yakın bir devlet okulunda veya halk eğitim merkezinde olabilir. Hatta buraya yakın bir Ağız diş sağlığı merkezi var. Bu aralar dişlerimi yaptırdığım için çene cerrahlarıyla da diş hekimleriyle de pek bi samimi olduk. Yarın randevum var yine. Orada toplantı odası var. yani sınıf ortamı. yine onlara da duyuru yapıp bir ek grup da orada açabilirim. Şimdi "acaba olur mu" dediğinizi duyar gibiyim. Olur efenim olur. Babam gil öyle dedi. :)

Not: Çocuk, büyük, çalışan....  Öğrenci sayılarınızı ve vereceğiniz ders saatlerini buraya mesaj olarak yazın. Haftalık ders programınızı yapalım. Bugün en az 20 hocahanıma ayrı ders programı çıkardım :-)

111 yorum:

  1. selamlar..evet bende çok çok heycanlıyım ama yatılı bir kursta 4 hocayız biz neyi nasıl yapıcaz bilmiyorum..bu konuda fikriniz olablir mi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam yatılı derken hafızlık mı? eğer öyleyse işler değişir. siz kesinlikle branşlaşın hocam. seneye tefsir hadis fıkıh wersleri geliyo buna hazırlık olarak kur'an -ı kerim dersleri altında bu sene (ilahiyat mezunu olanlar)bu dersleri verebilir

      hepiniz birer sınıfa 18 saat temel eğitim yapın. fakaty aynı öğrenciyi aynı hoca ek eğitima alamıyor. temel eğitimde gülsüm hocaya gelen kişi ek eğitim de ayşe hocaya gelmeli ikinci ek eğitimde de merve hocaya gitmeli mesela

      temel eğitimleri pazartesi salı çarşamba 6 saatten yapabilirsiniz.
      ders saatleri şöyle olur

      08:30 - 10:00 ilk blok ders
      yarım saat teneffüs (mecburi)
      10:30 - 12:00 ikinci blok ders
      yarım saat teneffüs(mecburi)
      12:30 - 14:00 üçüncü blok ders

      çarşamba perşembe de aynı ders saatlerini uygularsınız

      fakat öğrenci mesela şöyle yapar

      perşembe ayşe hocanın birinci ve ikinci blok dersine girer
      perşembe fatma hocanın üçüncü blok dersine girer

      cuma fatma hocanın birinci ve ikinci blok dersine girer
      cuma ayşe hocanın fatma hocanın üçüncü blok dersine girer

      tabi ayşe ve fatma hoca farklı şeylere eğilecek
      mesela biri temel dini bilgiler kuru açacak biri hatim kuru
      yada biri tecvid kuru açacak biri atim kuru

      bu kurların içeriğine şurada ulaşabilrsiniz
      http://www.dindiyanet.net/download/index.php/viewdownload/31-diyanet/323-ihtiyac-odakli-kur-an-kurslari-ogretim-programi.html

      Sil
    2. hocam biz mi yanlş anladık seminerde yoksa siz mi yanlş yada eksik biliyorsunuz acaba,yatılı kurslarda aynı öğrenciyi hem temele hem eke kaydedebiliyormuşuz

      Sil
    3. 10 aylıkda bir kızım var bu ara öyle kafam dolu ki sakin bi kafa ile yazdıklarınızı kafama yerleştiricem çok çok teşekkür ederim anlamaıdğım yerlerde sorarım size tekrar

      Sil
    4. hocam yatılı kursların durumu ayrı değerlendirilmiş benim dediğim gündüzlüler için geçerli siz hem temel hem eke kaydedebiliyosunuz
      fakat temeli bir hocahanım eki başka bir hocahanım verse çok güzel olur

      Sil
    5. HOCAM maaşallah ne kadar güzel anlamşsınız bu sistemi,valla seminerde anlamak şöyle dursun kullanılan terimleri anlamakta güçlük çektim zira hepsi ilk defa duyduğum şeylerdi..ama şimdi anlıyorum yavaş yavaş iyi ki varsınız..
      branşlaşma nasıl olur bilmiyorum diğer hoca arkadaşlarım kabul eder mi istişare edelim inş güzel olur..

      Sil
    6. hocam yatılı kurslarda aynı öğrenciyi hem temeke hem eke kayıt yapabiliyor oluşumuz mevzuatta nerede yazıyor arkadaşa göstericem biliyormusunuz emin misiniz

      Sil
    7. ek grupları arapça tefsir gibi derslerden verirseniz çok daha iyi olur hocam 18 saat K.Kerim eğitimi için yeterli aslında. hem 18 saat olunca yayılmadan daha verimli program yaparız konular daha disiplinli yetişir

      Sil
    8. çok itiraz gelince programın son haline eklemişler hocam

      şu linke tıkla
      http://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCIQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.diyanet.gov.tr%2Fturkish%2Fdinegitimi%2Fuploads%2Ffiles%2Fihtiyac

      temel eğitim programlarının 7.maddesine bak :-)

      Sil
    9. süpersiniz:) tamamdır hocam.

      Sil
    10. son bir soru daha özür dileyerekten
      ek programı hemen şimdi mi başlamak gerekiyor kayıt alırken mi,misal 15-20 gün sonra başalayablyormuyuz yada ne bileyim daha sonra,ve müftünün onay vermeme gibi bir hakkı va rmı?

      Sil
    11. bu hafta eklere başlamıyoruz zaten haftaya pazaretesş başlamamız lazım yoksa iik ay sonraya kalır hocam

      Sil
  2. selamun aleykum efenım:) bız kursta ıkı kısıyız ve bu programı anlayamadım bı turlu. bırımız sabah bırımız ogleden sonra olacak. ben ek ogretım yapmak ıstıyorum ama hangı alternatıfı uygulayacagımı bılmıyorum bı turlu ayarlayamadım. bellı kı sız cook guzel anlamıs ve uygulamıssınız.ben sabahcıyım .bana da bır program yaparsanız cok memnun olurum hocam.:( acıl kkafam cok karısık:(allaha emanet....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam mecburen mi ikili öğretim yapıyorsunuz tek sınıf mı var. ona göre ayarlayayım. bir de şu önemli hanımlardan hem sabah hem öğleni dolduracak kadar kayıt var mı? çocuklardan bir sınıf oluşur mu? bu önemli

      Sil
    2. hocam tek sınıf o yüzden ikiliöğretim yapıyoruz.yani kayıt almadık ama olur.öğleden sonra ki hoca 1. alternatifi yani 4+4+4+4+2 yapacak bende ek program yapmak istiyorum.acaba 3+3+3+3+3+3 ek program olarak da 2+2+2+2+2+2+2 yapabililrmiyim.yoksa 5+5+4+4+6 olrmu?

      Sil
    3. hocam biliyorsun temele kaydettiğmiz hanımı eke alamıyoruz
      istersen hanımları üç güne toplayıp 6 6 6 yapabilirsin ama o zaman 8:30 14:00 arası kursta dururlar ve bu öğlenci hocanın işine gelmeyebilir

      sizin için 5 5 4 4 daha uygun galiba

      böylece perşembe cumaya da 2 4 şeklinde ek açabilirsiniz
      bir de hftasonu açarsınız o da çocuklara mesela....

      Sil
    4. sağolun hocam allah razı olsun...peki saatler nasıl olacak?

      Sil
    5. hocam temeli 4 4 4 4 2 yaparsan saatler şöyle olabilir

      08:30 - 10:00 ilk blok ders
      yarım saat teneffüs (mecburi)
      10:30 - 12:00 ikinci blok ders


      4 4 4 4 2 ----) temel

      2(ek1) 2(ek1) 2(ek1) 2(ek2) 4(ek2) ----) ek 1 ve ek 2

      Sil
    6. sa hocam birsey soracagim cok acil bulundugum kursta yoneticiyim. yoneticiler iki ek ogretim yapabiliyorlar mi.

      Sil
    7. ufff kusura bakmayın ancak dönebiliyorum mesajlara. 101'den fazla gündüzlü veya 51'den fazla yatılı öğrencisi olan kurslar'ın yüksekokul mezunu yöneticileri ancak bir ek öğretim açabilir. çünkü devlet ona maaşını 6 saate karşılık verir. 18+6 yaptığında 6 sı maaş karşılığı 18'i ders ücreti olur.

      diğerleri 30 saate kadar girer

      Sil
    8. teşekkürler hocam allah razı olsun.ben şöyle bir şey yaptım 4+4+4+4+6+2 yani cuma günü 2 temel 4 ek,ctesi ise 2 ek yapacam olur muuuu :(

      Sil
    9. olur elbette hocam :-)

      Sil
  3. allah razı olsun hocam... boyle bırsey yaptıgınız ıcın sızee sukranlarımı sunuyorum:)) bana da bır program:) bız 4 kısıyız ıkı sınıf var ben sabahcıyım ınsallah
    ek ogretımlerı ve temel ogretımı nasıl ayarlaya bılırım ben hafta sonu unıversıte ogrencılerını ayarlamaya calıstım ama nasıl kac saat yapacagımı bılmıyorum bana da bır program ayarlar mısınız anlasılan cok ıyı anlamısssınız...esragul

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haftasonu üniversite öğrencilerine ek öğretim uygularsınız hocam cumartesi 3 ders pazar 3 ders isterseniz 9 hafta isterseniz 18 hafta isterlerse bu şekilde mayıs sonuna kadar olabilir finalleri olduğu haftayı atlayıp devam edebilirsiniz böylece 6 saatinizi doldurmuş olursunuz

      hafta içi hanım grubunuz varsa

      1. gün 2. gün 3. gün 4. gün 5.gün 6.gün

      4 4 4 4 2
      5 5 4 4
      6 6 6
      3 3 3 3 3 3

      şeklinde dağıtabilirsiniz

      benim ikili öğretim yapan kurslara tavsiyem 4 4 4 4 2

      böyle olursa ders saatleri şöyle olur
      diyelim ki 08:30 da başladık

      08:30 - 10:00 ilk blok ders
      yarım saat teneffüs (mecburi)
      10:30 - 12:00 ikinci blok ders

      hanımların 08:30 da gelip 12:00 da gitmek çok hoşuna gidecektir

      4 kişi olduğunuz için büyük ihtimalle öğrenci sayınız ek eğitimlerle 101 i geçecektir
      yüksekokul mezunu yönetici iseniz en fazla bu kadar derse girebilirsiniz yani 18+6=24 saat
      fakat düz öğretici iseniz bir ek öğretim daha açabilirsiniz o da çocuklara olabilir fakat sizin yer sıkıntınız varmış o sizin için mümkün gözükmüyor

      Sil
    2. hocam cumartesi 3+3 yapamz mmiyim bir de su sekil yapayim desem= bu birinci alternatifi
      4 4 4 4 2 ya ben onu
      pazartesi 4 temel ogretim 1 ek ogretim
      sali 4 temel 1 ek
      carsamba 4 temel 1 ek
      persembe 4 temel 1
      cuma 2 temel 2 ek yapsam ve hafta sonu da 3+3 ek yapsam olmaz mi ve nasil olur kacta biter kacta baslamam gerek canim hocam...
      onlisans mezunuyum yonetici degilim esragul

      Sil
    3. hocam süper program yapmışsın vallahi kavramışsın sen olayı :-)

      fakat şöyle 1 ders demek 45 dk demek kadınlar ence 45 dk için gelir mi? onu 45 dakika değilde90 dk yani iki ders saati yapalım da 3 güne toplayalım ne dersin? o zaman daha derli toplu olmuş olur programın

      Sil
    4. tesekkur ederim hocam var ol:) dediginde nasil olacak hocam giris cikis

      Sil
    5. 08:30 - 10:00 ilk blok ders
      yarım saat teneffüs (mecburi)
      10:30 - 12:00 ikinci blok ders
      yarım saat teneffüs(mecburi)
      12:30 - 14:00 üçüncü blok ders




      4 4 4 4 2 ----) temel

      2(ek1) 2(ek1) 2(ek1) 2(ek2) 4(ek2) ----) ek 1 ve ek 2

      Sil
    6. boyle ogeleden sonra ki hocaya zor olur ama 1 saat ek yapsam hanimlar kurani kerim bilenleeer tecvit icin gelebilir bir saat diye dusunuyorum ama birde hocam 8 de baslasak nasil olur kacta biter ve hafta sonu cumartesi de universite ogrencilerine 3+3 yapacagim galiba onu saatler nasil ayirabilirim
      dediginiz gibi mukemmel aslinda ama oglenci hoca saat iki de baslamak isteyecegini zannetmiyorum:(

      Sil
    7. cnm hocam o zaman şöyle yap

      5 5 4 4 temel
      1 1 4 ek

      temele olan hanımlar gelemiyor ek programa tabi onu biliyorsunuz zaten

      saatler şöyle olur


      TEMEL PROGRAM

      08:30 - 10:00 ilk blok ders
      yarım saat teneffüs (mecburi)
      10:30 - 12:00 ikinci blok ders
      yarım saat teneffüs(mecburi)
      12:30 - 13:15 son ders

      Sil
    8. anladim:):) sagolun o zaman soyle yaparim yeni bir program bu...
      pazartesi 5 temel
      sali 5 temel
      carsamba 4 temel 1 ek
      pesembe 4 temel 1 ek
      cuma 4 ek nasil:) cumartesi de zaten insallah 6 ek 4+2 seklinde
      biliyorum temeldeki hanimlar eke gelemezler...
      birde 8 de baslarim hocam derse :)

      Sil
    9. hadi Allah yardımcımız olsun

      Sil
  4. selamün aleyküm hocam.ben esra gul hocam ıle aynı kurstayım.ben de ogleden sonra olacagım galıba:( ıkı sınıfımız ve dort hocamız var biz nasıl bir ayarlama yapabiliriz acaba hocam beni yönlerdirirseniz cok memnun olurum. Allah razı olsun şimdiden tesekkurler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mümteha hocayla anı yerdesiniz sanırım :) sınıf arkadaşım olur kendisi

      hocam öğleden sonraya hanımlar pek gelmek istemeyebilir o yüzden siz çocuklara odaklanın sabahki hocAhanımlar reklamınızı yapsın

      diyelim ki hep çocuk okutacaksınız ya da geçen sene gelmiş öğrenmiş bu sene az da gelip ilerletmek isteyen hanımlar da olabilir
      gurpların içeriğini siz belirleyin sabahki hocahanımların kaçta bitirdiğini de bana söyleyin
      size ders saatlerinize kadar söyleyeyim inşallah


      Sil
  5. hocaannem sayfanızı ilgiyle takip ediyorum,samiyetiniz ve içtenliğiniz için teşekkür ediyorum.gerçekten başkanlığımız yıllardır hakın gerisinde duran asosyelleşmiş hocahanımları harekete geçirmeye,azimle çalışmaya, hayatlarına renk katmaya yönelik.kendi hayatları renklenirken çevresinin ihtiyaçlarına odaklanmaya.malum ihtiyaç odaklı bir eğitim dönemine gireceğiz.
    hocam şimdi bizim kursumuzda öğrenci sıkıntısı var,beş hocayız ve çevremizde de birçok kurs açıldı öğrenci bölündü vs vs.ben temel eğitim yapmasam da kursumda,ek program açsam en az 3 ek program açmak yeterli imiş galiba biz de seminere gidiyoruz ama konuya daha müdürlerimiz pk vakıf olamamışlar ki temellikarıştı zihinler.öğrenci problemi olan kurslarda bu uygulama nasıl olacak ben mahallemdeki yetiştirme yurdunda çalışmak istiyorum eskiden beri oraya hizmet götürmek istiyordum bu vesileyle oraya girmek istiyorum.sizce nasıl yapmalıyım fiikirleriniz benim için
    önemli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam aynı öğrenci grubuna 3 ek açılabilir

      fakat farklı farklı öğrenci gruplarına 5 grup dahi açılabilir
      mesela bilginiz yeterliyse arapça okutabilirsiniz bu bir ek eğitim olur iki 3 ders saati veya 3 gün iki ders saati

      bir ek öğretim olarak da yurda gidersiniz yine aynı 2 gün 3 ders saati veya üç gün iki ders saati

      bulabildiğiniz kadar çocuğa da ek öğretim planlarsınız yalnız dikkat edin günde 6 saatten haftada 5 günden fazla çalışamayız


      size de ders programı yapalım inşallah
      ama şu sorulara yanıt lütfen
      yönetici misiniz
      yüksekokul mezunu musunuz
      öğleden sonra grup açabilir misiniz
      tefsir hadis arapça okutabilir misiniz

      Sil
    2. hocam yönetici değilim yüksekokul mezunuyum fahri alımlarıyla atandım.kursumuzda hoca çok öğrenci yokmuş bir de ben gelince tam oldu :)
      öğleden sonra da akşam da açabilirim.benim öğrenmek istediğim kursa gitmeden malum öğrenci sıkıntısı var dedik temel eğitim açmadan,ihtiyaç olan müftülüğün onay vereceği bir yerde hizmet vermek.mahallemdeki çocuklarla camide 2 ek program yapıp 2 de yetiştirme yurtlarında yaparsam toplamda 4 ek program açmış olacağım.bilmiyorum nasıl olur?
      saydığınız dersleri okutmak için fakulte mezunu olma şartı var yanlış bilmyorsam.

      Sil
    3. evet hocam arapça hadis tefsir derslerini fakülte mezunları okutacak :( siz de bir an evvel bitirirsiniz inşallah

      çok güzel olmuş hocam hatta 6 saat de boşluğunuz kalmış onu da doldurabilirsiniz :-)

      Sil
  6. s.a çaalışan hanımlar için ders olması da ne kadar güzel mesela biz ilçe müftülüğüne gidip hafta sonu ders isteyebilirmiyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elbette. ilçe müftülüğüne gitmenze gerek yok. en yakınınızdaki kur'an kursundan talep edebiliriz. ayrıca öğretmenseniz biz sizin yanınıza geliyoruz oullarınıza :-)

      Sil
    2. P-S-Ç-P-C
      temel eğitim 4+4+4+4+2
      ekeğitim 1. 2+2+ +2
      ekeğitim 2. 2+2+2
      SAAT 09.00 Da Başlayacağız

      Sil
    3. hocam ynı gün 6 saatten fazla ders yapamazsınız

      Sil
    4. hocam ders programı cizielgesi için yard olurmusunuz.


      pts salı çar prş cuma

      temel eğt 4 4 4 4 2

      1.ek eğtm 2 2 2

      2.ek eğtm 2 2 2



      not: 9 haftalık ders proğramları elinizde varsa gönderebilirmisiniz acaba?

      Sil
    5. hocam şöyle

      p s ç p c

      4 4 4 4 2

      2(ek1) 2(ek1) 2(ek1) 2(ek2) 4(ek2)

      saatleri ise şöyle


      08:30 - 10:00 ilk blok ders
      yarım saat teneffüs (mecburi)
      10:30 - 12:00 ikinci blok ders
      yarım saat teneffüs(mecburi)
      12:30 - 14:00 üçüncü blok ders

      Sil
  7. sa hocam verdiğiniz bilgiler için tesekkür ederim.kursumda 3 hocayız,2 sınıfımız var.diğer 2 hocamız öğlenci ve öğrencilerini buldular.ben sabahcıyım ama öğrenci fazla olmuyormus.ben nasıl bi yöntem uygulayabilirim.cvp verirseniz sevinirim.ilahiyat mezunuyum.bulunduğum yerde yabancıyım,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam sabahçı öğrenci bulmak her zaman daha kolay olmuştur aslında öğlenci hocahanımlar saat kaçta girecekler derse size ona göre bir program yapalım.

      yukarıdaki mesajları da okursanız göreceksiniz ki hocam öğlenci çocuklarımıza sabah, sabahçı çocuklarımıza öğlen saatlerinde kursumuzda ek öğretim açabiliriz. eğer hanım bulamazsanız çocuklara yoğunlaşın. ama hanımları bulsanız bile en fazla aynı hanım grubunu 18 saat okutabiliyoruz ek programa başka hanımları aramak yerine çocuklara bir ek açabilirsiniz ya da hiç hanım bulamadınız diyelim toplamda 5 ek öğretim açabilirsiniz bu hanım da olur çocuk da çalışan da.

      hatta anaokul bebeleri bile olur :-)

      bilgisayarda bir taslak hazırlıyorum hocam. bu akşam blog'a koyarım kapı kapı gezip onu dağıtacağım inşallah siz de öyle yaparsınız

      Sil
  8. sa benim de bir sorum olacaktı temel öğretimi 4-4-4-4-2 şeklinde ve ek öğretimi de 1-1-1-1-2 şeklinde neticede pazartesi salı çarşamba perşembe günleri 4+1 =5 er saat cuma günü ise 2+2=4 saat şeklinde ayarlayamayacağımızı söylediler seminerde sadece 6 saat olduğunda 4+2 veya 3+3 şeklinde olacağını söylediler bu konuda bilgilendirir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok hocam böyle birşey
      siz konuyu anlamışsınız gayet de olur
      ama sizce bir kişi sizce sadece 45 dk derse girmek için kursa gelir mi?

      Sil
  9. sağolun hocam.öğlen 12 yada 12:30 gibi derse girecekler.bana bi program yaparsanız sevinirim.bende dolaşacağım daha.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4 4 4 4 2 temel eğitimi yaparsınız bu da şöyle olur

      08:30 - 10:00 ilk blok ders
      yarım saat teneffüs (mecburi)
      10:30 - 12:00 ikinci blok ders

      cuma günü sadece ilk blok dersi yaparsınız

      kadınlar sekizbuçuktan 12 ye deyince bol bol gelirler inşallah

      ek grubunuzu da çalışan hanımlarla 5ten sonra veya çocuklarla ayarlayabilirsiniz.

      Rabbim yardımcınız olsun


      Sil
    2. cuma günkü dersi cuma saatinde de yapabilirsiniz yeter ki iki ders saati yani 90 dk kursta durmuş olsunlar hem de daha çok hoşlarına gider

      Sil
  10. biz geçen yıl da bu uygulamayı yaptığımızdan aşinayız. ama bazı değişiklikler olmuş tabi.

    ben pazartesi günümü boşlattım. böylece pazartesi sendromu ortadan kalktı :))

    cuma- cumartesi ortaokul- lise öğrencilerine sınıf açacağım inş.

    Rabbim hayırlı hizmetler nasip etsin hepimize!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maşallah hocam. hepimize hayırlı olsun inşallah

      Sil
  11. hocam aslında 45 dk için kursa gelmeyecekler öğrenciler buna razı olmaz onlar aklı başında derslere girmek istiyor 12 öğrenci ekte ise zaten kuran öğrenme tecvid kurları açacam onlar temel eğitime de katılacaklar derse kayıtsız olarak girecekler kendilerinin ek öğretimde olduklarını bilmeyecekler yoksa günde bir saat onları tatmin etmez bir de başka sorum var asgari yarım saat mola verme durumu neyle ilgli yani hangi durumlarda zorunlu bu konuda bilgi verir misiniz çünkü seminerde denilen şu eğer yarım saat mola verilirse bunun üzerine en az 2 saat ders yapılmalı bizim dediğimiz 4+1yani 4 saat temel öğretimden sonra yarım saat mola verdiğimizde onun üzerine bir saat değil de 2 saat ek programı yapmamız gerekiyormuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi düşünmüşsn hocam. o şekilde olur tabi.

      teneffüs meselsi için de şöyle dediler. tek dersten sonra tek teneffüs blok dersten sonra blok teneffüs

      Sil
  12. Yönergede şöyle bir madde var. Çoklu eğitim öğretim yapılan kurslarda programlar arasında en az 30 dk ara verilmelidir. bu maddeye göre temel öğretim ile ek öğretim arasında mı mola verilecek yoksa sabahki öğretimle öğleden sonraki öğretim arasında mı 30 dk mola anlamadım bunu seminerde sorduğumuzda günlük 4 temel 2 saat ek öğretimde ikisi arasında yarım saat verilecek dediler. biz de dedik 4 temel 1 ek yaparken nasıl olacak. onlar dediler yarım saat ara verdikten sonra 1 saat ek işlenmez 2 olacak dediler. yani kafamız karıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam temel ek farketmez. her blok dersten sonra, üzerine basarak söylüyorum blok dersten önce değil. blok dersten sonra yarım saat ara olmalı. sonrasında ister blok ister tek ders olsun....

      Sil
  13. selamun aleykum hocam
    ben çok yeniyim ve nasıl davranacağımı biilmiyorum bulundugum kursta tekim ama yıllardır acık bi kurs oldugu için öğrenci sıkıntısı var nasıl yapsam bilmiyorumdaha temel eğitime öğrenci bulamadım birincisi nasıl öğrenci bulacağım yanlış anlamayın gerçekten bilmiyorum ikincisi ek dersi nasıl açacağım ve hanımları toplayacagım onlar sadece cuma okuması ya da sohbete gelmek istiyorlar devam şartını da istemiyorlar gelip dinleyip gitmek istiyorlar napcam bilemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yardımlarınızı bekliyorum

      Sil
    2. cnm ben el ilanı dağıttım sokak sokak. her apartmanın girişine de yapıştırdım bunlardan. pek de güzel oldu. şu anda 30 saat derse girecğim. çalışan hanımlar bir grup çocuklar bir grup. öğleden önce iki grup öğle saati 1 grup. öğleden önceki iki grup aynı sadece. diğerleri hep az gelmeyitercih etti ben de bol bol ek grup açtım :-)

      Rabbim hayırlı insanlarla karşılaştırsın. blogdaki aski yazılarımı okuyabilirsin yöntemlerle ilgili bir fikrin olur. bir de hanımların mukabelelerine git mutlaka. derdini anlat.

      Sil
  14. Selamün Aleyküm merve hocam..Diğer yazılarını da çok severek okuyordum ama bu konuya değinmen tüm hocahanım arkadaşlarım için çok iyi oldu.
    Ben de programımı 4-4-4-4-2 temel öğretim ve 1-1-1-1-2 ek öğretim olarak uygulamayı düşünüyorum.Hanımların 45dak. için kursa gelmemesi hususunda ise şöyle bir çözüm buldum:Kursumuzda 2hocayız ve ikiayrı sınıfımız var .İkimiz de sabahçıyız.Benim temel öğretim öğrencilerim ders bitince diğer hocamın ekine girecekler.Aynı şekilde onun temel öğretim öğrencileri de ders bitince benim ekime girecekler.sence de olurmu?
    Selamlar fakülteden hilal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam bir öğrenci aynı kursta hem temel hem ek alamaz. üçten fazla ek ders alamaz ilgili madde:

      6. Bir kursta temel öğretim programına kayıt yaptıran öğrenciler, aynı dönem içerisindeki ek öğretim programına kayıt yaptıramaz. Ancak başka bir kursta açılan ek öğretim programına kayıt yaptırabilir.

      Sil
  15. S.A. hocam ben yüksekokul yöneticiyim.şuanda 18 saat temel 6+6=12 saat ek hazırladım.elh.öğrencim hazır.benim sorum şu.şimdi efendim gündüz kurslarındada nöbet var .ve biz bu yeni ek ders tahakkuk cetvelinde gözüküyor.beni yanlış anlamayın sakın öğrenmek istiyorum sadece haklarımızı..
    şimdi şöyle:
    - 12 saatim aylık karşılığı oluyor.demi
    - Yönetmelik te''Haftalık Ders ve Ek Ders saati sayısını gösterir cetvelde''
    18 saat ek alabileceğimiz yazıyor.
    Temel eğitimimizin 6 saati ek oluyor.üstüne 2 EKde olunca 6+6+6=18 oluyor.
    açıkçası ben ''Ek ders tahakkuk cetvelini''nasıl dolduracağım? bilmiyorum.yanlış anlaşılır diye kurumuma soramıyorum.hangi zamanım nöbet sayılır bunuda bilmiyorum ..açıkçası HAKKA GİRMEK İSTEMİYORUM.

    teş.ederim.AEO

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cnm kursta 101 öğrenciden az olduğunu tahmin ediyorum çünkü ek ders tahakkuk cetvelinde maaaş karşılığı 12 yazıyor demişsin. çok doğru anlamışsın. o 18 saati günlere bölüp yazacaksın.
      4-4-4-3-3 şeklinde. ama ek derse gelenle temel derse gelen farklı kişiler değil mi?

      Sil
  16. s.a
    fahri bir yüksek okul mezunu temel programa ek olarak ancak 6 saat ek program açabiliyor ve program da şöyle olabiliyor değil mi?
    p s ç p c
    temel4 4 4 4 2
    ek 2 2 2 - -
    mecburen böyle olacak çünkü en fazla 25 saat derse girilebiliyor öyle değil mi? ek program ya da temel program açmada ders saatinin 25'i geçmemesi gerekliliğinden başka fahriler için herhangi bir kısıtlama var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cnm fahriler 30 saat girebilir derse. sıkıntı yok. bir temel iki ek :-)

      Sil
  17. Selamun aleykum hocam..ben sadece ek program almak istiyorum..kuran-i kerim ,siyer,ibadet..haftanın sadece 5 gunu yapmayı düşünüyorum.hangi alteratifi nasıl uygularım..Ayrıca kuran - kerim ve diğer derslerin saatleri değişirmi kuran ı kerimi haftada 12 saat mmı yapmalıyım?teşekkurler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam ben de öyle yapacağım. günlük altı saati geçmeyin. haftada 5 günden fazla doldurmayın blok derslerden sonra yarım saat ara verin. sırf ek açanlar için önemli olan bunlar

      Sil
  18. sa hocam ben 12 temel öğrenci buldum,12 de ek için bulacağım.temel yapmayıp 2 grup ek yapsam nasıl ders programı uygulamalıyım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımmm. en az 3 ek okutmalısın hocam. temel yapmayıp bu iki gruptan birine iki ek açabilirsin. 4+4+4=12 eder yani temel eğitim. ek dersi de 2+4 4+2 3+3 hepsi olur. fakat dkkat edin bir günde 6 saati geçmeyin

      Sil
  19. selamün aleyküm hocam. ben kuran kırsu öğreticisiyim. ihtiyaç odaklı... seminere katıldım .lakin bebeğimle katılmak zorunda olduğu için faydalanamadım seminerden. biz kursumuzda üç hocayız. iki derslik var. iki hacom sabah grubunda.saat 8:30-13:15 arası hem temel hem dek ek ders toplam 5 saatders veriyorlar.bende ögle grubundayım.saat 13:30-18:15 arası hem temel hemde ek ders veriyordum toplam 5 saat.ben geçen sene sınav sonunda başarı belgesi almayan ögrencilerimi temel ,iki sene gelmiş fakat çok başarı göstermeyen öğrencilerimi de 6 saatlik bir ak derse kayıt etmeyi düşünüyorum. bebeğim oldugu için be bakıcı sorunum olduğundan fazla ek derse girememe sorunum var toplamda 24 saatlik bir ders vermeyi düşünüyorum. siz bu konuyu çok iyi bilen biri olark ne dersiniz hatta bana da bir program hazırlar mısınız.teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam isterseniz hiç ek ders vermeyebilirsiniz bakıcı sorununuz da varsa 18 saatlik mecburi kısma girebilirsiniz sadece.

      12 saati geçen senekilere 6 saati de iki senedir gelenlere olabilir

      12 saat gelenlere bir kuranı kerim bir hatim grubu açarsınız 6 saat gelenlere de bir tecvid veya bir hatim onların isteğine bağlı. ayrıca 4 dönemimiz olduğu için ilk 8 hafta tecvidi genel bir toparlama yaparsınız. sonra hatim kuruna başlarsınız

      24 saat girebilirim diyorsanız geçen senekileri pazartesi salı iki senedir gelenleri çarşamba perşembe iki gruba da iki ek eğitime çağırabilirsiniz

      Rabbim yardımcınız olsun

      Sil
  20. bir önceki mesjın devamı olarak hocam:4+4+4+4+2 temel olacak,1+1+1+1+2 ek olacak şekilde

    YanıtlaSil
  21. süreyya diyor ki: "(2) Öğretici sayısının yetersiz olması halinde Kur'an kurslarında;
    a) Başkanlık personeli ile diğer kurumlarda çalışan personele haftada 8 saate,
    b) Üzerinde resmî görev bulunmayıp ek ders ücreti karşılığında görevlendirilenlere gündüzlü kurslarda haftada 25, yatılı kurslarda haftada 30 saate,
    kadar ek ders görevi verilebilir." denilmiş ama siz 30 saate kadar girebilir fahriler demişsiniz bir yanlışlık var galiba... bilginize

    YanıtlaSil
  22. ek ders tahakkuk cetveli değişmemiş hocam orada 30 diyordu ona binaen söyledim. demek ki o yatılılar için geçerliymiş. teşekkürler ilginiz için

    YanıtlaSil
  23. hocam çok ama çok teşekkür ederim.sizin için yapabileceğim en güzel dua,Rabbim sizden razı olsun.

    YanıtlaSil
  24. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  25. Eşim Kur'an Kursu hocası.Blogu bilgisayarda açık unutmuş oradan gördüm..Hocahanım arkadaşları ile yaptığı ek ders muhabbeti çok canımı sıktı.Yeni düzen güzel olabilir ancak ekders ile para kapma gibi bir hava var.Hatta diğer hocalar eşim yeni olduğu için güya açıkgözlülük ile kendi ekders sınıflarını doldurmuş.Baktım eşimde de aynı hava olduğunu görünce sinirlendim,iğrendim,çatladım.L. olsun o paraya,o niyetle alıyorsan sakın evime girmesin dedim.Evet bu işin kayyumu para olabilir ancak birinci sıra rızay-ı ilahidir.VE şunu görüyorum ki dindar görünen toplumun alım gücü ve refah seviyesi arttıkça dini yaşayışın kalitesi düşmektedir.Herkesi aklı selime davet eder selamet silerim..........

    YanıtlaSil
  26. Hocam eşiniz hangi yorumu yaptı bunu bilemiyorum. Fakat durumu size şöyle açıklayayım. Biz bu yeni sistemle hakkımız olmayan ders ücretini almamış olacağız.
    Şöyle anlatmaya çalışayım. Geçen sene 15 hanımı topluyorduk Bunlar haftada 5 gün derse geliyrlardı. Tbi hanımlar 5 gün 8-13arası derse gelemiyorlardı. ya geç geliyorlardı, ya erken çıkıyorlardı.
    Hak edilemeyen bir para diyemem bunu adına ama performansımız çok düşük oluyordu. Çoğunluğu Y. lisans, lisans önlisans eğitimi almış bu kadronun daha verimli kullanılması gerekiyordu.
    İş bu sebeple diyanet bir program geliştirdi.
    İhtiyaç odaklı Kur'an kursu Programı
    Hikayenin geri kalanını siz de biliyorsunuz.
    Şöyle söyleyeyim, bu sene bir temel bir ek yapan arkadaş geçen seneki maaaşının aynısını almış olacak. üzerine bir ek program daha açarsa 6 saatlik ders ücreti gibi cü'z'î bir fiyat eklenecek.
    Yani maaşlarımızın birden fırlaması gibi bir durum söz konusu değil.
    Gelelim açıkgözlü hocahanım meselesine. O konuda da hüsnüzanlı olmak gerek. İnşaallah yanılıyorsunuzdur. . Hocahanımların ilk niyeti bu değildir.

    Zaman ayırıp yorum yazdığınız için teşekkür eder, , bu güzel ihlasınızın hanenizde her daim kaim olmasını ve evlatlarınızıa da sirayet etmesini dilerim.

    Hoca Arkadaşlarıma NOT: Hocalarım, bakınız ev halkımız bile ne kadar dikkat ediyor, niyetlerimizi belki doğru belkiyanlış okuyabiliyor. Çok dikkatli olalım. Rabbim den ihlas ve samimiyet isteyelim. Amelimizde ancak ve ancak rıza'yı ilahi olsun inşaallah.

    YanıtlaSil
  27. s.a hocam...Bende bu sene fahri görev aldım .Kursumda 4-4-4-4-2 temel programı uygulayacağım inş. benim sorum şu fahri görev alanlarda ek sınıf açabilir mi ? eğitim durumum diğer lisans+ilahiyat önlisansım hali hazırda da ilitam öğrencisiyim .Paylaşımlarınız çok güzel Rabbim razı olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elbette cnm. 4 4 4 4 2 uyguluyorsan diğer günlerine 2 2 2 şeklinde ilk ek ve yine açılırsa 2-4 şeklinde ikinci ek açabilirsin bunu kursunda yapabileceğin gibi kız yurtlarında hastanelerde postanelerde :-) de açabilirsin. şaka bir yana bir hocahanım sitesinini toplantı salonunu derslik haline getirip komşularına ders verecek. resmiyet olmadığı için önceden çekinen insanların sıkıntıları bu şekilde bertaraf edilmiş olacak

      Sil
    2. Hocam ben fahriyim olduğum ilçede kadroluhocahanım seminere gitti bana dediği 18 saat haricinde siz kurs açamazsınız yada gayri resmi olarak verirsiniz.Aslında çokda önemli değil talep olursa ben öğleden sonra kendim de ders veririm ama bana mantıksız geldiği için sordum.

      Sil
    3. Ayrıca çözümünüzde çok güzel her türlü ulaşmamız lazım kalplere dimi hocamm...

      Sil
    4. cnm şöyle olabilir. kadrolu bir hocayla beraber çalışıyorsan o ek derslerini tamamlamadan sen açamazsın fakat o kendi isteğiyle açmak istemezse sen açabilirsin

      Sil
    5. Hocam merkez Kur an kursumuzda iki kadrolu hocamız var.Bu sene üç tane daha kurs açıldı.Bu kurslar merkeze bağlı değil kendine münhasır .Ben olduğum kursta tek öğreticiyim bizler seminere gitmediğimizden kadrolu hocalara soruyoruz haliyle o hocahanımda öyle söyleyince benim kafama takıldı.Şimdi ben olduğum bölgede tekim ve Kur'an okumayı bilenlerde var bir hatim kursu açmak istiyorum onlarla hem okuyuşları akıcılık kazanır hemde tecvit bilgileri pekişir diye düşünüyorum.Ben girişimde bulunucam nasipse olur inş.. Rabbim razı olsun hocam...

      Sil
  28. Canım kızım, ne güzel anlamışsın ve ne güzel rehberlik yapıyorsun, seninle gurur duyuyorum. Görüyorum ki ihtiyaç odaklı Kur'an kursları programı ülke çapında büyük bir hareketlilik getirdi. Şu an tam anlaşılamamış olabilir, ancak zaman içerisinde oturacak ve büyük kazanımlara vesile olacak. Herkese kolaylıklar diliyorum.Baban

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi babacım; şu an anlaşılmayan noktalar var belki; ama herşey gitgide yerine oturacak:

      SİZ büyüklerimİzden istirhamımız, il ve ilçedeki amirlerimize konuyu ayrıntılı şekilde açıklamanız.

      Biz düz memur değiliz. Öğreticiyiz. 45 dk derste isek o 45 dk'da aktifiz. düz bir memurun günlük aktif çalışma süresi bazen bizim ders süremizden geri kalır, bazen ileri geçer. İşbu sebeple 8-5 memur mantığına karşıyız.

      Bol bol derse girelim; AMENNA. Vaaz ve irşad hizmeti yapalım;Amenna. "kursta dur" denilmesin bize artık.

      Başta siz ve Belgin AYDIN hanımefendi olmak üzere emeği geçen herkesten RABBİM razı olsun. Amel defterleriniz hayır manada kapanmasın inşallah....

      Sil
  29. sa hocam.yatılı kursta calışma kosulları nasıl?ek ders temel ders nasıl oluyor hocam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yatılı kursta fahriler 25 saate kadar diğerleri 30 saate kadar derse girebilir öğrenciler hem temel hem eke kaydolabilir

      Sil
  30. s.a.yatılı kursta çalışıyorum.bu sene yatılı kalan öğrencileri okutacağım ancak benim bir sorunum var öğrecilerim geçen sene aynı kursa gelmişler ve başarı belgesi almışlar.Ben bunları temel olarak kaydedebilir miyim yok eğer temel eğitim açmazsam 3 tane ek eğitim açmalıyım.Ama bunu nasıl düzenleyceğimi bilemiyoru.Bir 5 e kadar ek eğitim açabiliyormuşuz.her iki alternatifi de hafta içine nasıl yayabilirim.bana yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam başarı belgesi almış olanları eke kaydedebilirsin hatta üç eke de kaydedebilirsin fakat içini doldurman gerekiyor ilk dönem hızlı bir tekrar ile tecvid tashihi huruf yoğunlaştırılmış dini bilgiler yaparsın ikinci dönem, üçüncü dönem dördüncü dönem de tefsir hadis fıkıha giriş dersleri yapabilirsin
      imamhatip kitaplarından faydalanabilirsin

      dersleri şöyle dağıtabilirsin

      pazartesi salı çarşamba perşembe cuma
      ek1 (blok) ek1(blok) ek1(blok) ek3(blok) ek3(blok)
      ek2 (blok) ek2(blok) ek2(blok) ek3(blok)

      Sil
  31. s.a.hocam temel program ile ek program arasında 30 dakika mı ara verileek 4 saat temel 30 dak. ara 1 saat te ek bu şekildemi

    YanıtlaSil
  32. s.a. hocam ben yüksekokul mezunu kkö olarak görev yapmaktayım.yönetici değilim.ikinci öğretici olarak görev yapmaktayım.ve 3 ek öğretim kuru açtım.yeni yönergede zorunlu ek ders diye bir ibare var bir ek daha açma zorunluluğum mu var?veya müftülükten bir görevlendirme söz konusu olur mu?bilgilerinize şimdiden çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de aynı durumdayım hocam ben de öğrenci yokluğundan bu dönem sadece 3 ek açabildim diğer döneme diğerleri açılır inşallah yönergede değil de yönergenin sonundaki eklerde var zorunlu ek ders meselesi onu değiştireceklermiş

      Sil
  33. sa hocam.yükseköğretim mezunu aynı zamanda kurs yöneticisiyim.ek ögretim için 12 ögerncim var haftada en fazla kaç saat ek ders verebilirim.12 saat ek ders verebilir miyim.ikinci olarak da aynı öğrenci gurubuna ikinci ek ögretimi verebilir miyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam temel öğrencilerden hariç 12 öğrencin var değil mi aynı öğrenci grubuna 3 ek öğretim açılabilir diyor madde

      Sil
  34. sa hocam.ders programını dolduracağımız birtaslak yada ek varmı birde sınıf açma talep formunda ders yapılan gün vesaatler bölümündeüç kutucuk var burası neye göre doldurulacak selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ders saatlerini yazdım. mesela şöyle

      8.00 - 08.45
      9.00 - 09.45
      10.00 - 10.45

      Sil
  35. s.a hocam cok ozur dılerım oncelıkle sunu sormak ıstıyorum : ek programda arapca sınıfı acmayı nasıl yapıyoruz yada tefsır sınıfını fakulte mezunuysak ( bu madde nerde yazıyor ben hıc denkgelemedım )
    ayrıca yonetı gunduzlu 101 ogrencıden fazla olunca tek ek ders dedınız ya bu 101 ogrencı ek programalrla bırlıktemı ? bunuda bılemedım nerde yazıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. estağfirullah. rahat rahat sorun.

      arapça'yı nahiv veya sarf üzerinden değil tefsir üzerinden yapmalıymışız
      yani Kuranı kerim ve tecvid bilgisini yoğunlaştırılmış dini bilgiler kurunu tamamladıktan sonra (öğrenciler bunlara vakıf ise yeniden anlatmaya gerek yok) bismillah deyip Fatiha'dan başlayıp kelime kelime kırık mana ile tewfsir yapabilirmişiz

      gündüzlü 101 öğrenciden fazla meselsi haftalık ders ve ekders sayısı gösterir cetvel yani ek6'da yazıyor neden böyle çünkü 101 den fazla öğrencinin evrak işleriyle uğraştığı için devlet babamız o yöneticiye 6 saat karşılığı maaş veriyor yani 24 saat derse giren bu yönetici 18 saaty ders ücreti alıyor

      Sil
  36. s.a hocam ... ben daha öncede yazmıştım olduğum ilçede görevlilerde dahil bu konuda bişey bilmiyormSize tekrar sormak istedim şimdi ben fahri görevliyim temel hariç kaç ek kurs açabilirim.Birde bu maddenin yazılı olduğu belgeye nasıl ulaşabilirim link verebilir misiniz? Yatılı bir kurs değil . Ayrıca 'd grubu kurslar ' deniliyor bunun açılımı hakkında bilginiz var mı? Son olarak mesela tecvit ek kursu açtım haftalık ders planını nerden bulabilirim.Baya soruları sıraladım ama kusuruma bakmayın ... Rabbim işlerinizde kolaylılar versin ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam "haftalık ders ve ekders saati sayısını gösterir cetvel" yani ek6'da yazıyor en fazla 25 saate girebilirsin yani bir temel bir ek en fazla

      Sil
  37. Hocam bilgilerinizden dolayı Allah razı olsun.
    Ben ilahiyat mezunu yöneticiyim. bir temel bir de ek sınıfım var. bir ek sınıf daha açabilir miyim.
    bir de imam hatip lisesi öğrencilerine, ders kitapları doğrultusunda arapça öğretmek için ek proğram açılabilir mi. yoksa ek proğramlar sadece kur'an ve dini bilgiler üzerinden mi olmalı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfredatımızda arapça yok hocam. fakat halk eğitime giderek o kanal üzerinden arapça açabilirsin.

      101 gündüzlü veya 51 yatılı öğrenciden fazla öğrencisi olan bir kursta yönetici isen maaş karşılığı 6 saat ders ücreti karşılığı 18 saat toplam 24 saat çalışırsın

      daha az öğrencili bir kursta yönetici isen maaş karşılığı 12 saat ders ücreti karşılığı 18 saat çalışabilrsin

      tabi bunlar azami rakamlar, daha az da olabilir.

      Sil
  38. Sa hocam..
    Acil bi sorum olucaktı.
    Ben öğleden sonra temel öğretim yapan bi öğreticiyim. Haftalık ders saatlerim konusunda bir şey soracağım.
    Pzt:5saat temel
    Salı: 5 saat temel
    carsamba:4 saat temel 1 saat ek ders
    persembe 4 saat temel 1 saat ek
    cuma: 4 saat ek ders
    yapmak istiyorum.
    ama ders baslangıç ve bitiş saatlerim nasıl olmalı..
    öğlenciyim ve en erken kacta baslayabilirim.
    tenefüs aralarım yarım saatten az olamazmı
    ve 4 saat temelden sonra bir saatlik ek yaparken arada en az ne kadar teneffüs verebilirim

    YanıtlaSil
  39. s.a merve hocam.tek tek bütün yazılanları,sizin cevaplarınızı okudum.ki kendi soruma bir cevap bulabilirim diye..mecbur doğrudan sorucam.ben fakülte mezunu yönetici öğreticiyim.öğrenci sıkıntım yok ama programdaki çeşitliliği denemek adına bu sene sadece ek programlar açayım diye düşündüm.şu anda sabahçı ve öğlenci olmak üzere 2 ayrı grubum var.bunların birisi yeni öğrenecek olanlar,diğeri de biraz bilip ilerletmek isteyenler.iki gruba ikişer ek açmayı planlıyorum:
    sabah:3 3 3 3
    öğleden sonra:3 3 3 3
    böyle bir programım ilk defa olacak.daha evvel hep 1 temel 1 veya 2 ek yaptım.
    benim sorum şu:ders programını nasıl dağıtayım?yazılarınızdan okuduğum kadarıyla siz de böyle program uygulamışsınız.
    haftanın 1 gününü boşaltabiliyor muyuz,çift görevli olan kurslara mı mahsus?
    böyle bir programın verimi nasıl olur diye yeni öğrenecek öğrencilerim adına biraz endişeliyim.bunlara vakit bulup bir cevap verebilirseniz...şimdiden teşekkür ederim.Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  40. Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe
    3 3 3 3

    Salı Çarşamba Perşembe Cuma
    3 3 3 3

    Daha ayrıntılı görüşmek için lütfen mervesafa_84@hotmail.com e mesaj atın

    YanıtlaSil