Kainat Kitabı....

Havucum filizlendi a dostlar!

Geçen biri "nereye gidiyorsunuz" dedi. "Çocuklarla güvercinlere bakacağız" dedim. "Neden" dedi. Öyle bakakaldım. Açık ve net bir neden vermeliydim. "Güvercinlere bakmak çocukların zeka seviyesini yükseltir" gibi bir şey. "Hiiiç öyle" dedim.
Şimdi birileri çıkıp diyebilir "neden havuç diktin, çiftçilik mi yapacaksın, ektiğin toprağa kimyasal düşmüyor sanki, havuç orada yetişmez, havuç öyle yetiştirilmez"
Ben havuç diktim. Öğrenmek için. Rabbimin cemâlinin bu havuçtaki yansımasını görmek için. Yetmez mi?
.......
Kostur kostur giden o kız da kimin? Bir kardeşim bugün adımı kastederek dedi ki "e boşuna sürekli say yapmıyorsun" Kızçem de benim gibi. Kıpır kıpır.
........
Etrafta birileri yokken öyle rahatız ki . Kanyon pek iyi geliyor bize. Sessiz sakin. Su sesi sadece.
........
Ateş yakamadık. Çayın dibine vuracaktık.
........
Kainatta çöp yoktur. Muz kabuklarını bir kavanoza koyar çıkan suyu ev bitkilerime dökerim. "Bitki Delisi" diye anılan sevgili dünür anneme bu bilgi için teşekkür ederim.
........
En kolay bir iş sirke yapmak!
"Kainatta boşu boşuna yaratılmış hiçbir şey yoktur" kaidesince ML'nin ısırarak yediği elmaların orta çöpü ile bebelere kestiğim elmaların kabuk ve çekirdekleri 1 litrelik kavanoza giriyor. Üzerine kaynamış soğumuş su üstüne bir kaşık bal.
Ağzını temiz bezle örtüp gölgeye koyuyoruz. Arada bir karıştır derler ama ben unutuyorum :) Bir hafta on gün sonunda sirkeniz hazır. Hazır olduktan sonra ben böyle yarım kiloluk kavanozlarda doldurup üzerine portakal veya mandalina kabuğu koyuyorum. Bir gün geçip de açınca mis gibi kokuyor.

Bizim evde sirke pek sevilen bir gıda değil. Efendimiz Hazreti Muhammed Sallallahu aleyhi ve sellemin tavsiyesi üzerine şifa niyetine bir kaşık suya katıp içiyoruz o kadar.
Peki ne yapıyorum on günde bir biriken bu kavanozları? Başlıca temizlik malzemem sirke. Bulaşık makinesi, çamaşır makinesi, yer temizliği, yüzey temizliği.... Liste uzar gider.
Rica ediyorum nereye ne kadar katıyorsun demeyiniz. Domestos değil ki fazla katınca zehirlenmeye yol açsın. Bir banyo-hela temizliğinde bir kavanoz bitirdiğim bile oldu. Saç karbonatı dök sirkeyi. Oh mis :)


Hiç yorum yok: