itaat....

Tüm meselelerde Allah bizden itaat istiyor. Akleden kalbimizi kullanmak ve itaat etmek. 

Allah ve Rasulu bir şey dediyse, onu anlamaya çalışacağız. Ashabın nasıl anladığında bakacağız. Ashab tek şekilde anlaşmışsa biz de ona uyacağız. Ashab farklı şekillerde anlamışsa istediğimize uyabiliriz. Ashab Rasulullahtan sonraki yüzyılı böyle şekillendirdi. 

Sonraki iki yüzyılda terminolojimiz yerli yerine oturuyor. Kuran yedi düvele yayıldığı için artık karışma riski ortadan kalkıyor ve böylece Hadis-i Şerifler yazılı kültüre naklediliyor. Öyle ki uydurma hadisleri bile belli eserlerde topluyorlar ki aman ileride bunların uydurma olduğu unutulup da gerçeği ile karışmasın. Bu yüzyılda yaşayanlar tabiin, tebe-i tabiin, etbau tebe-i tabiin... Yani sahabeyi gören, sahabeyi göreni gören, sahabeyi göreni göreni gören.

Peki bunların söylemleri ve bizim söylemlerimiz eşit mi? İmam-ı Azam Ebu Hanife sahabeden sonraki nesil hakkında şöyle diyor ve bu laf meşhur olup bu güne geliyor. Hüm rical, nahnu rical" "onlar da adam biz de adamız"
Yani sen eğer tabiin kadar kadar kurana, hadislere ve zamana hakim isen yol senin yürü. Ebu Hanife kadar hakim misin? Tamam, yol senin, buyur. Ama sorarlar adama. Arkadaş Kur'an bilgin ne kadar? Arapça'n ne halde? Hadis deryasının ne kadarına hakimsin? Fıkıh adına ne okudun? Ezbere mi konuşuyorsun, bütüncül bakabiliyor musun?

Bugünün Türkiye Müslümanlarının sorunu bence üç şeyi aynı anda bilen adam yetiştirememek. Düzgün bir Türkçe, ana kaynaklara hakimiyet, piyasayı bilmek....

Piyasayı bilmek bir tabir. Felsefenin ve dolayısıyla siyasetin, iktisadın, tıbbın geldiği son noktayı bilmeyi kastediyorum bu tabirle. 

Sabahtan beri eşim dışında başka bir yetişkinle konuşmadığım ve ekrana hiç bakmadığım çok mu belli oldu :) Ne uzun yazdım :) 

6 yorum:

Kevser Yılmaz dedi ki...

Daha uzun yazmanı bekledim hocam :) Yahu nerelere kayboldu instagram? Tam bir yol tuttum takipte, hop etti yuregim

Kevser Yılmaz dedi ki...

Daha uzun yazmanı bekledim hocam :) Yahu nerelere kayboldu instagram? Tam bir yol tuttum takipte, hop etti yuregim

merve likoğlu dedi ki...

Instagram çok vakit istiyor bacım. Baş edemedim.
Şimdilik burayı yazmak için,
Twitter'ı servis etmek için,
Gmail'i de yazışmak için kullanıyorum.

Adsız dedi ki...

Yazılarınızı özlemişim.Her gün kontrol ettim yeni yazı var mı diye bi de baktım peş peşe gelmiş hepsi
��Takipteyim inş. Allah a emanet olun.

merve likoğlu dedi ki...

İsim lutfedin....

Adsız dedi ki...

Adım Ayşegül. Bu arada ilk defa bir bloga yorum yazıyorum:-)